Hoe kan ik een klacht oplossen?
Een klacht kan over verschillende zaken gaan, zoals slecht eten, een oud gebouw, maar ook over je begeleider. Ook al doet iedereen zijn best, soms zijn er dingen waar je niet tevreden over bent. Als je niet blij bent met de dienstverlening van Plezier in Zorg, horen we dat heel graag. Jouw feedback of klacht helpt ons om onze diensten te verbeteren.
Klachtenloket
De beste stap is om eerst met de betrokken personen over je klacht te praten. Als dat niet helpt of als je dat liever niet wilt, kun je je vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg.
Jongeren vanaf 12 jaar kunnen zelf een klacht indienen, maar ook ouders, voogden, stief- of pleegouders. Als je jonger bent dan 12 jaar, moet iemand namens jou een klacht indienen.
Een medewerker van het Klachtenloket probeert je klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.
Je bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl.
Voor meer informatie kun je kijken op de website van het Klachtenloket Zorg.